Mahathir mocks PAS’ usage of Arabic when asked on cops using English

Mahathir mocks PAS’ usage of Arabic when asked on cops using English

Prime Minister Dr Mahathir Mohamad appeared to take a sarcastic swipe at PAS when asked to confirm news reports that police have been instructed to use English instead of Bahasa Malaysia for their daily briefings and operations.

Though Mahathir did not mention PAS, the premier’s remarks regarding the use of the Arabic language was an obvious reference to the Islamist party.

Mahathir was responding to a question from Kubang Kerian MP Tuan Ibrahim Tuan Man during Question Time in the Dewan Rakyat.

(Visited 14 times, 1 visits today)
4,741
Like
Save

Comments

but2star says:

Pas bukan saja suka guna bahasa arab, tapi suka pakai macum arab juga, lain kali jangan pakai kereta pakai unta man !

Sanie Hamid says:

Pas bukan suruh tukar Agama Hanya menguna Bahasa Ingri dlm komunikasi seharian buat kaki tangan kjaan susah ke?
Kalau gitu jgn pakai Kot
Masuk Dewan pakai Jubah pak Arab dan kopiah sudahlah.

Adam Tou says:

Aiyo, so simple you still don't understand meh what Tun M say. Adui!

edward grandy says:

Tun want Malaysia to become great , international language especially English , knowledge is king.

Lewis Chua says:

Make Malaysia great again.

Matt Hardy says:

Bila ditanya ttg pnggunaan bhs inggeris dlm tklimat dn urusan polis.. Madey mnjawab bhsa arab kdg digunakan bg yg x faham.. Kalau dterjemahkn x tahu btul ke x. Pd sy sbg umat islam yg mngaku islam x swajarnya kita mmprsendakan bhsa arab yg mnjadi bhasa al quran. Solat pun kita baca dlm bhasa arab . Yg kita tahu Quran itu bhsa allah. Bhasa allah dgn bhsa inggeris sgt jauh lah beza. Kna lah faham jgx ap yg ditanya..

Benjamin says:

Tun was killing 2 birds with a stone and the tiny minded pas mp was not even aware.

tien lim says:

keep burning them

Steven Raj says:

King of Sarcasm. Hidup Tun!

oki says:

Tua tua keladi semakin tua semakin menjadi..awesome TunM..ambik kau Tuan Ibrahim.

kl wies says:

LOL Pas ni Equanimity tak nak bahas tapi hal remeh bising. Takde hal buat hal. Mahathir nak semua kakitangan kerajaan yang kanan menguasai bahasa inggeris supaya bile mereka menjalankan tugas mereka di peringkat antarabangsa. Ni Pas pulak pusing pusing buat hal kata Tun tukar bahasa PDRM bodoh tak? Tu pasal Tun kata kita perlu menggunakan bahasa supaya mereka yang mendengar tu Paham. Mana ada tukar bahasa yang digunakan dalam PDRM? Bodoh tak?

Comments are disabled for this post.